جویدن آدامس

آیا جویدن آدامس فایده دارد ؟

مصرف آدامس به طور کلی دارای فواید و مضراتی است که خوب است با آن ها آشنا باشیم. در این مقاله قصد داریم تا به بیانی ساده تر بگوییم که آیا جویدن آدامس برای بدن شما مفید است. یا خیر ؟

در گام اول باید تواجه داشت. که یکی از بزرگترین فواید و محاسن این ماده این است که سلامت دندان ها را تضمین میکند. و این موضوع به علت عمل جویدن است. حتی تا آنجایی که محققان بر این عقیده هستند که آدامس خطرات پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

آدامس بخوریم یا نه ؟

اگر به تازگی چیزهای بزرگ و کوچک را فراموش میکنید. و فراموشکار شده اید و نمی توانید به خوبی اطلاعات جدید را به ذهن خود بسپارید. جویدن آدامس یک راه حل برای این مسئله است.

عمل جویدن باعث تاثیر در ضربان قلب و جریان خون می شود. و به مغز توان بیشتری برای به خاطر سپاری اطلاعات می دهد. اگرچه جویدن آدامس با حرکات اغراق شده در فک و دهان زیاد پسندیده نیست. اما اگر بتوانید حرکت چهره را به هنگام جویدن کنترل کنید. میتوانید خود را از فایده های اسرار آمیز آدامس بی نصیب نگذارید.

فواید جویدن آدامس کدامند ؟

 

بهبود عملکرد حافظه

افزایش هوشیاری ذهن در جویدن آدامس به صورت شفاف محرز است و عملکرد مغز با این موضوع افزایش یافته و بطور کلی جویدن و خوردن آدامس توانایی مغز را در به خاطر سپردن اطلاعات جدید بالا برده و این عمل به دلیل تاثیر جویدن در ضربان قلب و گردش خون است.

حالت تهوع در صبح را کاهش می دهد

اگر شما به دلایل گوناگونی در ابتدای صبح ریفلاکس اسیدی مری دارید بعد از شستشوی دست ها آدامس بخورید این کار به شدت در از بین بردن این مشکل شما را کمک می کند. دانشمندان بر این باورند افرادی که علاقه به آدامس دارند در هضم غذا موفق تر و کمتر دچار سو هاضمه می شوند.

موثر در کاهش وزن

جویدن آدامس بدون شکر یکی از راه حل هاییست که شما را از چاقی رهایی می دهد. با حرکات دودی معده پیامی به معده و  مغز مبنی بر عدم نیاز به مواد غذایی ارسال می شود و بدن شما را از وسوسه شدن در برابر خوراکی های پر کالری آسوده می کند.

آرامش نسبی

آدامس جویدن در کاستن اضطراب و دلشوره موثر است و باعث آرام شدن خلق و خوی فرد می شود. دانشمندان بر این باورند که این کار خستگی را کم کرده و هورمون استرس در بدن به پایین ترین سطح خود می رشد و از شما فردی صبورتر و آرام تر می سازد.

سلامت دندان ها

جویدن آدامس های بدون شکر و کم شکر باعث می شود تا آلودگی میان دندان ها از بین رفته و در نتیجه از ایجاد پلاک برای دهان و دندان جلوگیری شود و مینای دندان از پوسیدگی در امان باشد.

جویدن آدامس

 

 

در آدامس چه ترکیباتی به کار گرفته شده است ؟

آدامس ماده ی جویدنی است که نباید هرگز آن را قورت دهیم. این کار باعث می شود تا گوارش انسان دچار مشکلاتی شود که بهبود آن زمانبر باشد.

چرا که در ترکیبات آدامس مواد زیر به کار گرفته شده است :

پایه ی پلاستیکی و غیر قابل هضم

صمغ که باعث پایداری و محکم بودن مواد آدامس می شود.

کربنات سدیم و یا تالک که باعث به وجود آمدن بافت خاصی برای آدامس می شود.

نگه دارنده ها که باعث افزایش عمر مفید آدامس می شود و بیشتر آنها طبیعی هستند و بوتیلات هیدروکسی تولوئن نام دارند.

نرم کننده باعث نرمی و رطوبت آدامس شده و اجازه نمی دهند تا آدامس خشک شود.

شیرین کننده ها که بهترین آنها قند و چغندرقند است البته در برخی موارد شربت ذرت هم استفاده می شود. آدامس های بدون قند از زایلیتول و آسپارتام استفاده می کنند.

و انواع طعم دهنده ها که میتواند طبیعی یا غیر طبیعی باشد.

مضرات جویدن آدامس کدامند ؟

آدامس هم به مانند دیگر مواد در دنیا در کنار فایده های زیادی که دارد میتواند باعث ضرر هایی نیز شود.

آدامس های بدون قند به دلیل استفاده از میلن ها و Fodmap ها میتواند در دراز مدت باعث بروز مشکلاتی شود. همچنین قند الکل موجود در قند آدامس در مصرف طولانی اثری شبیه به ملین را دارد.

این یعنی جویدن آدامس بدون هم میتواند در طول یک دوره بلند مدت باعث خطراتی در سیستم گوارشی شود و فرد دچار اسهال شود.

آدامس هایی که با شکر شیرین شده باشند برای سلامت دندان ها مضرر هستند و توصیه نمی شوند، چرا که  باکتری های بد دهان از شکر تغذیه می کنند و مصرف این نوع آدامس ها میتواند دندان ها را در ایجاد پلاک مستعدتر کند.

شکر به تنهایی می تواند باعث بروز مشکلاتی در سیستم سلامت بدن شود مثلا چاقی یا مقاومت در برابر انسولین طبیعی بدن.

جویدن بیش از حد آن باعث می شود تا فک ها دچار خستگی و در نهایت فرد سردرد بگیرد ، تحقیقات نشان می‌دهند که جویدن مداوم می‌تواند منجر به مشکلی در فک شود که به اختلال تمپوروماندیبولار (TMD) معروف است. این اختلال باعث می‌شود تا درهنگام جویدن احساس درد کنید.

 

چه نوع آدامسی را انتخاب کنیم ؟

آدامس های بدون قند حاوی زایلیتول حس خوب جویدن را برای شما به ارمغان می اورد.

آدامس های کم کالری برای افرادی که نمی تواند FODMAP ها هضم کنند ، معمولا آدامس هایی که استویا شیرین شده اند از کالری کمتری برخوردار هستند.

بهتر است افراد حساس قبل از انتخاب آدامس به مواد تشکیل دهنده ی آن دقت کنند ، ما در هامی چاکلت انواع آدامس های فانتزی و مختلفی را آماده کرده ایم که اطلاعات مواد تشکیل دهنده ی آن به خوبی درج شده است.

 

خرید آنلاین آدامس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • اندازه
  • Add to cart
مقایسه